Najciekawsze kolaboracje streetwearowe w 2023
W ostatnich latach zaobserwować można wzajemne przenikanie się mody high fashion i ulicznego stylu. Daje to pole do ciekawych kolaboracji między markami, których efektem są nowe pomysły, kroje i wzory. Niejednokrotnie nieoczywiste połączenia i oryginalne produkty szturmem podbijają rynek i skradają serca prawdziwych miłośników streetwearu. Co w miejskiej modzie piszczy w tym roku? Zapraszamy na krótki przegląd najciekawszych kolaboracji streetwearowych kolaboracji!
Kolekcja Jordan x Off-White
Pierwsza interesująca kolaboracja to Off-White i Jordan. Marki Jordan raczej żadnemu fanowi streetwearu nie trzeba przedstawiać, Off-White to natomiast włoska luksusowa marka odzieżowa, której założycielem jest amerykański projektant Virgil Abloh. Patrzy on na modę uliczną przez pryzmat kultury, czego efektem po połączeniu sił z firmą Jordan jest kolekcja zaprezentowana podczas All-Star Weekend – The Ten. Łączy ona klasyczną estetykę z charakterystycznymi grafikami marki.
Kolekcja Adidas x Prada
Adidas już niejednokrotnie zestawiał swoje innowacyjne pomysły w dziedzinie odzieży sportowej z fachowym rzemiosłem Prady. Kolejna kolaboracja doprowadziła do stworzenia kolekcji odzieży i akcesoriów, w której każdy element pojawił się w dwóch wersjach kolorystycznych: czarnej z białymi paskami i białej z czarnymi paskami oraz detalem w postaci emaliowanego trójkątnego logo Prady. Kolekcja adidas for Prada doskonale odzwierciedla sposób projektowania Prady oraz charakter Adidasa.
Kolekcja Supreme x Louis Vuitton
Kolejną ciekawą współpracą jest ta pomiędzy markami Louis Vuitton i Supreme. O ich wspólnej kolekcji było bardzo głośno, a premiera była wyczekiwana przez wielu. Powstałe produkty stały się swoistym połączeniem charakterystycznej elegancji francuskiej marki i nonszalancji tej pochodzącej z Nowego Jorku. Z jednej strony wprost nawiązują do subkultury skate’owej, z drugiej mają klasyczne formy i ponadczasowe wzory, więc z powodzeniem dają się wplatać w różne stylizacje.
Kolekcja Prosto x Ultrace
W naszym zestawieniu nie moglibyśmy pominąć współpracy Prosto z Ultrace. Marki stworzyły wyjątkową kolekcję najwyższej jakości ubrań o prostych krojach utrzymanej w stonowanych, jasnych barwach. Prosto Klasyk jest bardzo dobrze znany w świecie streetwearu, a co z Ultrace? To polski projekt, który po 10 latach aktywności osiągnął ogólnoświatową rozpoznawalność. Zrzesza przede wszystkim motoryzacyjną społeczność, ludzi kolekcjonujących wyjątkowe samochody.
Prosto Klasyk to marka o ugruntowanej pozycji, jeśli chodzi o styl miejski. Największą popularnością z całej ofert cieszą się przede wszystkim charakterystyczne bluzy Prosto, choć inne rzeczy jak spodnie Prosto Klasyk, koszulki, bezrękawniki Prosto czy różne akcesoria też mają swoich fanów.
Kolekcja Kith x Versace
We współpracę ze streetwearowymi designerami postanowiło wejść także Versace. Kolekcja objęła około 100 pozycji i była skierowana zarówno do kobiet, jak i mężczyzn. Obejmowała charakterystyczne dla Versace bogate zdobienia, tym razem złote i rozbudowane w swojej formie. Przy okazji produkcji tej kolekcji logo Medusa włoskiego domu mody pierwszy raz w życiu zostało przeprojektowane, a Ronnie umieścił w nim swój logotyp.
Kolekcja A Bathing Ape x Coach
Unikatowe projekty zaserwował nam również zespół projektowy składający się z amerykańskich designerów i przedstawicieli japońskiej marki – Coach i A Bathing Ape. Wykorzystali oni logo Ape Head z literami C do stworzenia charakterystycznego wzoru marki Coach. Kolekcja objęła szereg ubrań do stworzenia kompletnej stylizacji, ale też rozmaite dodatki w postaci torebek, plecaków, butów i czapek.
Kolekcja Palace x Ralph Lauren
Owocem współpracy między popularnym streetwearowym brandem Palace a legendarną luksusową marką odzieżową Ralph Lauren stały się kraciaste elementy garderoby i propozycje ze słynnym niedźwiadkiem. Wobec ubrań tej kolaboracji do dzisiaj nie można przejść obojętnie, a użycie choć jednego elementu garderoby w stylówce wynosi ją wręcz na modowe wyżyny.
Kolekcja Stussy x Dior
Na koniec weźmy na tapet kolekcję stworzoną przez duet Stussy i Dior. Inspiracją dla jej powstania stało się Miami i lata ’60 ubiegłego wieku. Motywem przewodnim ubrań stały się przykuwające uwagę i ściągające wzrok wzory jak przekształcone logo czaszki z piszczelami na Dior Bee logo, odręczne napisy Shawna Stussy i kolorowe kwiatowe wzory. Przyozdobiły one głównie akcesoria i dodatki, natomiast ubrania opatrzone były sportowym logo marki Dior.
Wiele wspomnianych kolekcji już dawno się wyprzedało, a pochodzących z nich produktów można jedynie wypatrywać na ogólnodostępnych platformach sprzedażowych z rzeczami z drugiej ręki. Nadal jednak warto wypatrywać nowych setów popularnych w streetwearowym świecie marek jak Nike, Moro Sport, Diil, Patriotic i innych, o których jest teraz głośno.